Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Aker BioMarine wprowadził bezzłogowca do wsparcia połowów kryla antarktycznego. Norweska firma zajmująca się pozyskiwaniem kryla Aker BioMarine odebrała nowy bezzałogowy pojazd nawodny (USV) w celu wsparcia połowów na Antarktydzie.
Dążąc do bycia jednym z liderów morskiej energetyki wiatrowej duński koncern Ørsted opracował pierwszy, bezzałogowy statek powierzchniowy, zaprojektowany specjalnie do morskich działań pomiarowych. Przedsięwzięcie jest motywowane przyspieszeniem tempa rozwoju w branży offshore wind.
Norweska firma Maritime Robotics otrzymała od władz krajowych pozwolenie na utworzenie stałego serwisu towarowego, na którym operować będą statki bezzałogowe.
Ashtead Technology, brytyjska firma specjalizująca się w wynajmie sprzętu i rozwiązań podwodnych, zawarła wieloletnią umowę z Maritime Robotics, norweskim dostawcą rozwiązań w zakresie technologii bezzałogowych.
Testowany przez port w Amsterdamie pływający dron Telemetron przeprowadził swoją pierwszą inspekcję statku, pokazując tym samym, że te urządzenia mogą nie tylko latać. Test został przeprowadzony 8 lipca.
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych
Stępka pod okręt hydrograficzny dla sił morskich Włoch położona
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce
Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce